The reason

The reason

luni, 1 februarie 2010

Boala cititului

Boala cititului , spre deosibire de celelate boli are un scop benefic , imbogatatirea a vocabularului . Din pacate aceasta boala este foarte rara principalele cauze care o fac rar intalnita fiind :
- lipsa de timp
- prea mult calculator
- nestiinta (de a citi )
- Saracia
- lenea
- lipsa de vointa
etc .

Simptome : - dorinta acuta de a citi , - despartirea cu greu de o carte , - dorinta de a stii ce se intampla ce aduce dupa sine citirea a peste 100 de pg pe zi ( depinde de varsta ) etc .

Va anuntam ca poate fii contagioasa , dar cei tari de cap sau lenesi sa nu-si faca probleme caci cu greu se vor molipsi .

Dupa cum am zis una din cauzele bolii este faptul ca boala se raspandeste dar totusi foarte greu . Alte cauze care pot cauza sau mai bine pot influenta aparitia bolii : - plictiseala , - dorinta de a invata ceva nou , - o pedepsa , - o tema ,etc , - totusi boala poate incepe de la o carte care nu se termina decat in volumul urmator .

Boala.. daca e sa ii spunem asa ... este usor trecatoare si depinde de caracterul si de vointa fiecarei persoane . Nu este niciodata fatala , si nu este niciodata permanenta . Este des intalnita la copii si adolescenti pana in 16 ani dar si la pensionarii (desi la ei boala avanseaza foarte incet netrecand de nr de 50 pg pe zii ) .
In timpul acesteia veti simti suspans , tristete , fericire ... veti rade sau veti plange , veti ramane nepasatori dar nicioadata nu veti citi o carte doar pt a o termina !( DEPINDE FOARTE MULT SI TIPUL CARTII ) .
Boala va lasa cu : - plictiseala , un vocabular bogat , timp petrecut economisind energie (atat electrica cat si fizica ) , diverse imagini ( mai frumoase , sau mai urate ) dar si cu cateva carti in plus pe lista CARTILOR CITITE .

Si cautand sa inchei astfel postarea numita ''Boala cititului '' ( nu de alta dar am ajuns la partea a 2 din singur pe lume ..) ma mandresc , cred ca pentru prima oara in viata mea , ca sunt bolnava . Poate bolnava este un cuvand prea dur , dar daca ati stii cat de grava e boala cititului la mine , nu v-ati mira ca folosesc asa cuvinte .
Sa va fac un scurt rezumat asupra bolii mele :
- a inceput intr-o miercure cu 20.000 de leghe sub mari (aproximativ 200 pg ). Carte mi s-a parut foarte impresionanta desii cu mult este un sfert din ea este vorba de pesti grupati in famili ,clase , subfamilii etc si lucruri stintifice , asa ca am terminata in mai putin de o saptamana . S-a terminat sec !
-A continuat in forta in insula misterioasa , cu cele 2 capitole ale sale , in total peste 500 pg pe care le-am citit in cam o saptamana (si o zi 2 ) . Aici am aflat si sfarsitul real la prima carte din acesta colectie de Jules Verne .
- Boala .. s-a agravat .. rapid , si astfel am parcurs cam 250 pg (fara exagerare ) din singur pe lume , in numai 2 zile , incepand de ieri de la ora 17 , pana azi , acum cateva ore .. deci nici o zi jumate .

Surorile mele inca sunt la 20000 de leghe sub mari'' si au inceputo de peste 2 saptamani , si tot incerc sa le fac sa citeasca dar se pare ca eu sunt mai interesata ca termine de citit
. Ele mi-au confirmat boala cand , cu mult dar foarte mult inaintea lor , am inchis victorioasa ( nu ca scopul de a le intrece m-a indemnat sa citesc ) carte dupa carte sub exclamatia ''GATA'' ! Si inca mai am de terminat singur pe lume .

In cele din urma doctorul mi-a prescris urmatoarea reteta : - Urmatoarea carte pe care o citesti sa fie ''Marile sperante'' , cu cele 2 volume, fiecare avand 285 de pg din care aproximativ 5 fiind imagini !!! . Si asa si am de gand sa fac!

Dupa cum vedeti si auziti (mai degraba cititi) , caci totul este adevarat , am o boala ce nu are nevoie de medicamente sa se vindece , si as vrea sa raman toata viata mea cu ea , caci aceasta boala este un inceput de formare a unui caracter si sper sa va lasati molipsiti de ea , inlocuind astfel televizorul cu o carte , ce asteapta sa fie citita .
Nu e asa ca o auzi :
- Citeste-ma ! Citeste-ma ! Nu vrei sa vezi ce contin ? Nu vrei sa afli lucruri noi ? Sa cutreieri lumea , sa fi cine vrei tu sa fii ? Sa afli cine sunt eu ? Nu vrei sa ma citesti ? Haide , numai cateva litere - cuvinte - propoziti-randuri-pagini...
Ups ... defapt aceasta este cartea mea .. si credeti-ma eu sunt mult mai nerabdatoare sa o citesc .. caci cum se spune ... Cititul este o boala , fara de care nu esti sanatos !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu